Voorsprong in communicatie door mens én techniek. Dé Efficiënte totaaloplossing voor de zorg
Wat doe je als je tijdens een samenwerking in de praktijk tot de conclusie komt dat deze aanpak verbindend, efficiënt en werkdrukverlagend bewijst te zijn? Juist, dan intensiveer je deze samenwerking om als partners verdere ontwikkelingen te ontplooien. Vanaf heden tillen Vcare connect en HMCC Medical Group hun samenwerking naar een hoger niveau doordat Vcare een strategisch belang in HMCC neemt.
De uitdagingen die dagelijks spelen in de zorg zijn duidelijk: werkdruk is te hoog, personeelstekort is aan de orde van de dag en de zorgvraag blijft groeien. Veel organisaties binnen de eerstelijns zijn op zoek naar dé oplossing voor deze uitdagingen, maar eenvoudig is dat niet. Men wil graag profiteren van wat de techniek biedt, zonder het menselijke aspect uit het oog te verliezen.
De techniek van Vcare
De zorgsector is in de eerste plaats mensgericht, niet zo zeer op techniek. Techniek is nooit het einddoel, maar vooral een hulpmiddel om de beste zorg te kunnen leveren. Met 20 jaar ervaring binnen de zorg is Vcare zich hier terdege van bewust. Daarom biedt het Vcare communicatieplatform integraties en applicaties waarbij de ondersteunende factor centraal staat. Daarbij realiseert Vcare zich dat alleen techniek niet genoeg is om de menselijke kant, kenmerkend binnen de zorg, te faciliteren. Wel kan Vcare de verbindende factor zijn: de noodzakelijke techniek combineren met onmisbare, menselijke contacten.
“Als communicatiepartner is ons hoogste doel om de communicatie tussen zorgprofessional en patiënt te verbeteren. Door de samenwerking met HMCC focussen wij op het ontwikkelen van mensgerichte technieken die de zorg echt nodig heeft”.
Commercieel directeur Alex Damaschek
De menselijke component van HMCC
Door de inzet van doktersassistenten, verpleegkundigen, triagisten en regie-artsen faciliteert HMCC met warmte en kunde de telefonische bereikbaarheid voor de huisartsenzorg en verlaagt hiermee de werkdruk.
Onze medewerkers handelen gesprekken af via integratie met het HIS op de praktijk met ondersteuning van een geautomatiseerd triagesysteem. We geven zelfzorgadvies en zijn declarabel.
De missie van HMCC is het creëren van rust in de praktijk en centraal zetten van patiënten door de telefonische bereikbaarheid te optimaliseren en slimme technologie te introduceren. Ons doel is daarbij om een significante afname van het telefoonverkeer te realiseren en tegelijkertijd het patiëntcontact naar de juiste kanalen reguleren.
“Wij creëren rust in de praktijk en zetten de patiënt centraal door middel van persoonlijk contact. Door de samenwerking met Vcare kunnen we een totaaloplossing bieden voor de zorg”
Directeur HMCC Medical Group Patrick Eliasar
De kracht van samen
Waar Vcare met techniek een communicatieplatform biedt, biedt HMCC persoonlijke diensten voor zorg op afstand.
Dankzij dit partnership biedt Vcare een gebruiksvriendelijke en efficiënte totaaloplossing aan. Zorg op afstand inschakelen wordt binnenkort nog gemakkelijker door de integratie met het Vcare communicatieplatform. Wanneer er behoefte of nood is kan er eenvoudig opgeschaald worden door middel van zorg op afstand.
Het combineren van de medisch inhoudelijke kennis van HMCC en de technische expertise van Vcare, draagt bij aan de verdere ontwikkeling van doeltreffende oplossingen die de zorg ondersteunen.
Sinds de vestiging van het HMCC-dependance in het Vcare-pand, kunnen Enschedese collega’s naast samenwerken ook samen lunchen. Dit maakt de noodzakelijke lijntjes nog korter en de samenwerking tastbaarder.